Blíží se opět půlnoc...

26. května 2008 v 23:45 | Dibur_X
Blíží se opět půlnoc a já si procházím internet. Prohlížím ICQ, koukám do čeho bych strčil. Do nového blogu se mi moc strkat nechce... asi změním image meho blogu až ho budu přesouvat na google (alespoň dočasně). Image je trošku více práce... . Přesunout ho musím... nemůžu tu nasdílet protokoly a spoustu dalších věcí. Dnešní noc bych vám chtěl ukázat pár videii z YouTube. Pamatujete si ještě dánkso-norskou skupinu Aqua (1994-2001)?
ps:pokud nejede staci kliknout na menu tam na URL zkopirovat do vedlejsiho okna a kouknout se na YouTube...
Má hezké písničky. Moc hezké. A videoklipy jsou snad i ještě lepší. Je z toho mnohdy cítít taková krásna nadsázka, hůmor a hlavně všechno to má docela "rozumný" příběh na rozdíl od jiných videoklipů, kde jde v prvé řadě o latexové oblečení, velká prsa a co největší "nahotu", kterou jsou v Americe schopni ještě překousnout. Pamatuji si, že v době, kdy Aqu vysílali, jsem to moc neprožíval. Teď s odstupem času se mi zdají mnohem, mnohem lepší. Další pěkná (mají jich hodně) je dr. Jones...
A když už o nich mluvím, tak určitě nesmím zapomenout na Barbie Girl...
Zbytek si na YouTube jistě dokážete najít sami. Další z mnoha věcí jež na YouTube můžete najít jsou třeba Crash Testy. Člověk si udělá docela zajímavou představu o tom, jak se šíří tlakové vlny v materialu. Například praskání skel mne opravdu dostalo. Také to má jistý preventivní účinek na řidiče, kteří mnohdy spadají k představě, že pneumatiky dokáží vyvynout libovolnou brzdnou sílu, popřípadě, že vzorec F=ma (síla=zrychlení*hmotnost) se na ně nevztahuje. Hybnost neboli mv (hmotnost*rychlost) je prostě potvora, a když je okolo vás cca 500 kg materiálu, tak už to není sranda. Derivace hybnosti podle času (tedy zmněna hybnosti za čas...tedy změna rychlosti za čas=a (zrychlení) vynásobena hmotností m) udává sílu jež na těleso s touto hybností působí (v podstatě předchozí vztah F=ma). Tedy mějme fiktivní auto jež váží 500 kg a jede rychlostí dejme tomu 72 km/h... . Srážka se zdí bude trvat dejme tomu 2 sekundy než se auto zastaví (bude mít nulovou hybnost). Nyní to převedeme do jednotek SI, aby to vyšlo v Newtonech. 500kg , 2 sekundy ... tak to bylo jednoduché a teď 72*1000/3600 tedy 72/3,6=20 tedy 20m/s. Tak a nyní budeme předpokládat (mylně), že po celé dvě sekundy působí stejná síla. Tedy (20m/s*500Kg) děleno (2s) = 5000 N což je stejné jako by dvě sekundy brzdila auto gravitace. Jenže si musíte uvědomit, že jsme udělali mylný předpoklad s rovnoměrným rozložením. Ve skutečnosti jsou časy mnohem kratší... . Naše auto by za 2s ujelo 40 metrů jenže v našem experimentu zabrzdí na délce cca 5 metrů. Tedy spojitě rozložená síla vychazí někde kolem ekvivalentního účinku 8g. Když uvážíme ještě zemskou gravitaci, tak je to ještě cca o kousek víc a do toho to může znásobyt nerovnoměrné rozložení brzdné síly v čase. Mimochodem při tomto přetížení se omdlévá (nedokrvuje se mozek atp.), ale to není náš případ, protože u nás ta síla působí krátce a né dlouhodobě. Třeba piloti stihacích letounů se proti účinkům přetížení na cevní oběh brání pomocí kombinéz jež je stahnou. A nyní slíbené video Crash Testu:
No myslím, že například červená dodávka byla více než vypovídající. Jinak z filmečku vyplívá jedno poučení pro zvědavce. Nestoupejte si za nastartované proudové letadlo. Je poměrně logické, že síla, jež působí "dopředně" na hmotné letadlo musí mít svůj akčně-reakční ekvivalent v zadu v podobě rychle proudícího vzduchu o stejné síle... . Jak jste vyděli, i plošný průřez auta stačí na to, aby pohl půl tunou hmoty. PS: silné brzdy letadla, že ho udrží na místě (teda pokud se pomalu nerozjíždí). A jdeme na další filmeček:
No aspoň už vím co se stane, když nahodou budu v dvoupatrovém autobuse a řidič přehlídne značku 3,5 metrů... .
Tak na předchozím filmečku jsem poprvé viděl v akci svodidla z ocelových lan. Docela často je výdávám na krajích silnic a mezi dálničními pruhy. Vždycky jsem si říkál, že jsou poměrně k ničemu... ale abych pravdu řekl... po schlédnutí tohto filmečku jsem pochopil, že patří k těm učinějším svodidlům. Opravdu zajímavé... . A jedeme dál nočním vlakem YouTube...
Tak to bylo trošku formulí po posledním zavodě F1 v Monaku... taky nebyla nouze o napínavé situace. Je to fakt drsná trať. Ten herier co se vykoupal ve vodě... chudák... . Bylo to poměrně blízko lidí, myslím si, že pilot to raděj vzdal než, aby bojoval a spadl přímo na lidi. A blbá ovec na konec :)). No, nyní z trošku jiného soudku. Víte jak se převáží raketoplán? Nemám nyní na myslí ten kousek z toho místa, kde ho postaví na rampu až k místu startu, ale opravdu větší vzdálenost... . Netušíte? ... tak sledujte následující video.
A v roce 1977 se úspěšně pokousili za letu oddělit raketoplán od letadla...
Pak tu mám najitých pár filmečků z jeho běžného startu... ale to už nechám na vás. Spíš bych vám ukázal pár filmečků ohledně překročení rychlosti zvuku (cca 330-350 m/s). Vezmeme to pěkně od podlahy... . Takže se bavte... .
Nyní pár obrázků při překročení rychlosti zvuku...
Nyní vám ukážu elektromagnetické dělo...
A nyní jeden zvláštní hudební nástroj... nebo snad nářek duchů?
PS: ještě si nemohu odpustit pár hezkých inter k scifi seriálům...začneme star trekem
stargate...
A skončíme mou oblíbenou starekem TNG...
Tak Dobrou Noc a příjemné procházení YouTube :) vám přeje Péťa...


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama