Diskuze o "Vztahu" a "Chápání druhého pohlaví"

28. května 2007 v 1:14 | Dibur_X |  Názory
Ahojte před chvilinkou jsem měl zajímavou diskuzi (no diskuzi, už jsem byl dost afektovaný a druhá strana asi taky). Dikuzi o tom co je ve vztahu muže a ženy duležité... . Diskuzi o tom jestli je pro muže sex stejná základní lidká potřeba jako močení. A diskuzi o tom jestli muži jsou tak trošku jako "zvířátka". Musím dodat, že mě to prostě vytočilo (hlavně to, jak to vypadalo, že to je myšleno na všechny muže) . Prostě děsně moc stojím o debatu na toto téma, takže bych tu rád vyděl příspěvky. Téma je položeno dosti obecně.... . Takže co si myslíte o druhém pohlaví? Co vám na něm vadí? A tak dále. Vše ohledně vztahu muž-žena. Tak do toho a NEBOJTE SE PŘISPÍVAT!!! TO BY MĚ NAŠTAVLO, NEVIDĚT TU PŘÍSPĚVKY!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ripedar Ripedar | Web | 28. května 2007 v 1:21 | Reagovat

No tiez nerad pocuvam to skatulkovanie ze kazdy muz ide len za sexom. Najhorsie na tom ze vacsinou to je pravda staci ked sa pozriem na niektorych mojich kamosov. A to dievcatu nevysvetlis ked ma skusenosti iba s takymi co ju balia iba na sex....skoda reci. Fakt to nerad pocuvam to skatulkovanie. Ako ani ja nie som dokonaly, ale preco by som nemohol byt iny?

2 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 28. května 2007 v 1:34 | Reagovat

Jo já taky nerad slyším škatulkování a to obecně. Ale nejde mi jen o to. Víš nemyslim si, že prostě je tento pohled v pořádku brát muže tak trošku jako "zvířatka". Sposuta lidí tvrdí například, že ženy jsou věrnější a méně podvádí. To podle mne také není pravda, možná je to nakonec i naopak. Opírám se teda o názor plzáka a o svůj názor. Ale až někde vyhrabu statistiku... to bude super. Prostě mě štve jak se tyto věci (harašení, neslušné návrhy, sexuální naddrženost ...) vždy hodí na muže. Mám občas pocit, že je to dáno tím, jak se hodně žen díky obecnému boji za ženská práva snaží bojovat až přehnaně aniž by si to uvědomovali. A pak z toho letí tyto názory o tom jak ženy jsou věrné a muži jsou zaletníci a jde jim jen o jedno. ... nechci to zatím rozvádět. Chci diskuzi a cizí nazory cizí pohledy.

3 Alča Alča | 28. května 2007 v 17:55 | Reagovat

Miky... docela se divím, že Tě takový názory můžou vytočit :)

4 Maud Maud | E-mail | 28. května 2007 v 19:19 | Reagovat

Ahoj Mišáku, tak  můj názor na tohle, včera jsme si o tom už něco řekli, mluvila jsem o tom s několika muži, v podstatě mi každý řekl to stejné,jen někdy jinými slovy včetně Tebe. Asi tak.... mužská a ženská nevěra, souhlasím, že je asi stejně častá, sex ve vztahu? nebo tedy pro Tebe milování...  je to potřeba, je to základní potřeba, muži podle mého jsou na tohle jednodušší než ženy, sex je pro ně sex, když ho mají s partnerkou jsou spokojení,pokud nemají nebo né tak často, když se naskytne příležitost těžko jí odolávají, nevěra je dá se říct přirozená (teď myslím ženu i muže), křesťanská víra zaškatukovala dva lidi prstýnky, pokud je muž rozumný zůstane s jedním exemplářem a pokud je ten jeho exemplář spokojený,tak mu dává pravidelný sex, pro muže i ženy je velice lákavý sex s někým jiným(nevěra), protože hormony začnou řádit jako při zamilování,což je pak pro tělo a pocity nádhera, ale jen těžko se to dá srovnat s pocity spříznění s duší, se kterou chceš strávit celý život......ve srovnání s nezávazným několika minutým sexem, když musíš s tímto podvodem žít celý život. A zpátky k sexu ve vztahu, pokud Tě urazilo název zvířátko, můžu to nazvat jinak, bilogické znaky a psychické procesy.

5 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 28. května 2007 v 20:49 | Reagovat

Prosím...  Maud můžeš mi přestat říkat "Mišáku"?

Říká mi tak momentáloně Zdeňka. Fakt si nemyslím, že by muži byly jednoduší co se týče milování... . "Když muži nemají s partnerkou sex těžko odolávají..." a ženy jsou v pohodě? (nevím díky čárce ...k čemu se ta závorka vztahuje...někde to v té větě přešlo jen z mužu na oboje...) ...viš řeknu to takhle. Ono když není ve vztahu intimní soužití o něčem to svědčí... aspoň podle mně, není ve vztahu něco v pořádku a mělo by se to řešit... diskuzí, kreslením obrázku spokojenosti či jinou komunikací, popřípadě rozchodem... v některých vyjmečných případech i "dáním tomu trošku času". Podívej muž dokáže odolat nevěře stejně jako žena. Otázka je zda partner (muž či žena) chce odolat... . A když nechce tak z jakého důvodu nechce. V případě, že dloouhodobě nedostává intimní sblížení (tím právě nemyslím jen sex) u své/ho partnerky/a, tak se to mělo řešit jinak. Pokud to je proto, že si myslí, že ho nenachitá a zároveň si něco užije...tak hold takový přístup lidé mají... a myslím, že je stejně častý u žen i mužů. Otázka je z jakých popudů si to užije a na kolik tam hrají roli city. Já osobně, když bych byl nevěrný ve vztahu, tak bych s tím člověkem s kterým jsem nevěrný zcela jistě zvažoval vážný vztah, spíš bych se už rozhodl ho s ním mít... (pokud by to bylo více jak jedenkrát). Nejsem totiž moc na "úlety". Ovšem primárně bych se téhle situaci snažil vyhnout. Pro jiné lidi může být naopak vzrušující, že jsou nevěrní a že se to nemá dělat nebo také si tím mohou kompenzovat pocity méněcenosti a tak dále... . Napadají mě spousty důvodů.  Nikdy jsem to nebral tak, že pokud je se mnou žena spokojená, tak mi za odměnu dává sex a krmí mě. To že je se mnou spokojená, je určitě podmínka nutná k milování, ale né postačující!!! Neberu to jako obchod. A jestli některé ženy, které jsou v delším vztahu, spí s mužem jen proto, aby muž byl spokojený, tak fuj  ...k čemu to je?. Ruce pryč... . Já naopak očekávám od partenrky, že když se ji něco nebude líbit tak mi to naznačí a co lépe mi to přímo řekne i za cenu hádky... nebo za cenu, že by mě to mrzelo. "Kdo nežádá nic nedostane...." -> kdo nesdělí problém ten ho nevyřeší.... . Nikdy jsem se na vztahy nedíval jako na obchod... . Jen k lidem, kteří se vuči mě špatně zachovali, se i já špatně zachovám. Říkal jsem, že pokud jsem ve vztahu, tak nevěra z mé strany znamená hranici rozchodu. Pokud ve vztahu nejsem... tak nemám problém s tím mít s někým intimnosti, ale! Není to bez bližšího poznání druhého člověka. A většinou to přejde ve vztah... . Takže proč chci být věrný? Už jsem došel k závěru, že to není jen o zvyku z historie... prpostě mě to vyhovuje... chci vylučnost vztahu, které napomáhám i svou věrností... . K tomu zvířátku... jen ve velmi krátkých okamžicích vrcholné euforie (nemusí jít o orgasmus) mi z velké části vypíná něco co bych nazval "racionalním myšlením" ..věř, že rozhodnutí o nevěře je i pro muže (alespoň pro mě) racionálním rozhodnutím... nechovám se jako zvíře podle "pudů"...dokážu je potlačit, když chci. Muj osobní přístup k nevěře je ten, že ji dokážu v pohodě odpustit... pokud v tom není víc než "užít si"...což většinou je a taky se to pozná (viť?) .... .

6 Maud Maud | E-mail | 28. května 2007 v 22:02 | Reagovat

Promiň Mišáku,už Ti tak říkat nebudu:)

7 Maud Maud | E-mail | 28. května 2007 v 22:06 | Reagovat

máš na sex zkreslený pohled,je to trochu Tvou nezkušeností a věkem,ale časem poznáš,jinak ve většině textu máš pravdu,ale některé věci prostě chápeš po svém nebo taky špatně

8 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 29. května 2007 v 2:09 | Reagovat

Nemyslím si, že je můj pohled v něčem "špatný". Jen spousta lidí upouští od svých hodnot, ideálů a myšlenek jen proto, že si jsou jistí jejich nerealností. Podle mně to co říkám není nereálné... . Sám si procházím obdobím, kdy zvažuju odčeho upustím a co ponechám... . Docela mě to štve... .A byl bych rád kdyby jsi řekla v čem nemám podle tebe pravdu... a ještě lépe kdyby jsi řekla i proč...a jak to teda podle tebe je. Podle mne dosti záleží na lidech a nedá se mluvit paušálně.... . Stejně tak i tvé názory jsou tvořeny v určité skupině lidí (byť starších...ale to mnohdy zase tak moc neznamená)...škoda, že se do diskuze nepřipojí nikdo třetí...

9 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 29. května 2007 v 2:10 | Reagovat

PS: a co je to ta pravda?

10 Altair Altair | E-mail | Web | 29. května 2007 v 7:47 | Reagovat

Chm no ja bych to asi neskatulkovala. neda se hodnotit na muze a zeny i kyz jiste znaky by spolecne meli. Al co se tyka sexu (milovani), nevery a jinych intimnich veci, tak zde je potrebaposuzovat cloveka od cloveka. Nekdo je svym zalozenim monogamni treba ty petre ale ja uz se treba musim premahat. Totez je to ve vsech oblastech mezilidskych vztahu. Kazdy od sveho partnera ocekava to co je mu mile a jke jsou zvyky v rodine, nekomu staci sex, nekdo b rad i porozumneni. Ani to s tema zviratkama neni uplne fer. Kazdy chlap takovy neni, vlastne by se dalo rict ze i nektere zeny jsou takove. Ja jsem proste zastance uplne rovnosti. chlapi nejsou v sexu jenodussi, mozna to jen vidi jednoduseji, ale myslim si ze kazda zena by si ve svem zivote take vzpomnela na chvile kdy to videla jednoduseji a jsou i takove, kterym to zustava cely zivot, a nekteri muzi z toho pak vyrostou

11 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 29. května 2007 v 12:16 | Reagovat

No, já to taky nechci škatulkovat...nesnáším, když se něco škatukluje, protože vím, jak lidé mohou býti různí. Vidím to denně. Během pár hodin se setkavám s lidmi s uplně jiným žebříčkem hodnot...a jiným názorem na svět.  

Asi jo, jsem svým založením monogamní, ale to neznamená, že se nemusím někdy tak trochu "přemáhat". Vlastně je to hodně o rozhodnutí.... ja bych bez toho asi nemohl najít pevnější bod pro svůj život. Už teď věnuju (aspoň z mého pohledu introverta) dost citů, názorů a usilí svému okolí a proto musím mít intezivnější partnerský vztah....

12 Maud Maud | E-mail | 29. května 2007 v 15:29 | Reagovat

Petře,myslím, že jsi ještě zajíček, abys hodnotil o co v sexu opravdu jde...  jsi  citlivý a tak tvrdíš,že sex je milování,ale do sexu by se nemeli tahat city,sex je sex........ a slova miluji Tě patří do jiných činností než čistě fyzického aktu

13 dajina dajina | 29. května 2007 v 15:37 | Reagovat

zatím mě žádný muž/kluk nempřesvědčil o opaku. Klidně budu házet všechny chlapy do jednoho pytle v souvislosti se sexem, protože to tak je  apotvrdila mi to i zkušenost a touhle diskuzí mi to nikdo nerozmluví. Teorií má každý hodně, ale v praxi to vypadá jinak, zlatí....

14 Myška Myška | 31. května 2007 v 14:42 | Reagovat

Tož:

(tímto si chci udělat pořádek v těch všech teoriích, takže to bude poněkud nekonzistentní a zjednodušující)

S. Freud

-Sexualita vychází z id, jenž se řídí pocitem slasti.

-Základní pudy=pud života+pud smrti.

K pudům života patří hlad, žízeň a sex (slouží k přežítí a reprodukci)

-Vývoj osobnosti je u Freuda psychosexuální (orální, anální, falické, latentní a genitální).

-Celkově je Freud zaměřený na sexualitu hodně (až přehnaně). Nejzpopularizovanější jsou pojmy Oidipovský komplex a kastrační úzkost (u chlapců) a závist penisu (u dívek).

E. Erikson

-8 věků člověka

-psychosociální koncepce se částečně shoduje s freudovo psychosexuální. Větší důraz klade na pubertu (u Freuda latentní stádium)

-v každém věku má sexualita jinou roli. Stručně: 1. člověk je 2. člověk ví, že je (oddělení já od zbytku světa) 3. začíná chápat okolí 4. kompetence, shopnosti a víra v ně. 5.Jedinečnost, identita, hledání svého místa ve společnosti. 6. intimita, sjednocení s intimitou jiných, důvěrné vztahy. 7. starostlivost o další generaci 8. Intergrita, vyrovnání se se životem.

-Prostě. Člověk nejdřív musí začít věřit světu, pak sobě, pak přijmout sebe, pak teprve může mít zdravý vztah, pak děti, pak vnoučata a hurá do důchodu přemýšlet o životě.

-celkově hodně pozitivní pohled na člověka

C. G. Jung

K tématu se z Junga hodí

-anima a animus (ženy v sobě mají kus muže a naopak)

-archetypy

A. Adler

-životní styl, pořadí narození…

K. Horney (Horneyová)

-kritika "závisti penisu", u ženy je hlavní potřeba moci a stejného statusu a příležitosti.

-sebeobraz, různé druhy self, problém "odcizeného self"

E. Fromm

-svoboda, sebeuvědomění (volnost, rovnost bratrství a vajíčka na tvrdo)

H. S. Sullivan

-člověka lze chápat jen z intrepersonálního chování

-Dobré já, zlé já a ne-já

Tak. To by byli psychoanalytici. Pokračování příště :)

15 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 31. května 2007 v 15:41 | Reagovat

Pochitil jsem něco z toho S. Freuda a E. Eriksona, zbytek byl až moc stručnej. :) Ten E.Erikson se mi líbí. Jsem někde mezi 5 a 6 a nevím jak moc jsem z 5 do 6 (bojím se, že spíš méně než více, ale já bych rád více a více... no asi jsem ještě dost v 5 jinak by nebyla potřeba tohoto webu a této diskuze :)) )

No Maudí..tak na tebe fakt reagovat musím... . Myslím si, že nezáleží na počtu, ale na člověku. Stejně tak jako nezáleží na vysoké škole a spoustě jiných věcí. Člověk je souzen skupinkami, jinými lidmi a okolím jinak než jen podle zkušeností, škol a věku. Je mě líto, že jsi nepochopila moji změnu náhledu od doby před rokem. Sama víš, že když jsem s tebou chodil dokázal jsem oddělit sex a city... a stále je oddělit dokážu to není problém. Otázka je jestli já po tom nechcu trošku víc a jestli stojím o to abych to musel oddělovat. Napadlo tě někdy, že by "sex" mohl člověka omrzet, protože zná "milování". I když samotný akt vypadá dejme tomu fyzicky stejně, tak psychicky je jiný... procítěnější, důvěrnější ať už je jemný nebo hrubý. "Miluji Tě" patří skutečně jinam než do fyzického aktu "sex" ale do fyzického aktu "milování" tam už by být mohl dle provedení. Nejlépe se cítím když nemusím ani trošku oddělovat sex a city...pak je to 100% milování a mezi city patří zamilovanost, láska, důvěra, pochopení (jistá duševní spřízněnost, némám slovo pro to..počkejte pujčím si něco podobného od Alči: transcedence)... . Prostě narazila jsi na jádro pudla ty by jsi do sexu city nechtěla tahat já naopak...a proto já jsem svým založením spíše monogamní... , protože tyto city tedy hlavně láska, pochopení (transcendence), důvěra, zamilovanost (seřazeno cca dle priority) nemohu prostě cítit k velké skupině lidí.

Prostě mě překvapuje, že ses dokázala postavit do role soudce... kdyby mě soudili rodiče i jim bych řekl vlastní názor a věděl bych, že mě nemohou jakkoli říci, že jejich názor je lepší a obhájil bych si to mi věř.

Na drtuhou stranu je fakt, že jsem nikdy neměl sexualní úlet s uplně neznámím člověkem... asi by se mi to mohlo krátkodobě líbit ale pravděpodobně už při sexu by mě něco vadilo... malá možnost komunikace; s člověkem kterého totiž znáš dlouho už komunikovat skoro nemusíš a to ani očima či tak... na druhou stranu mnohdy víš co udělá (což je nuda)... v tom je lepší cizí člověk nemáš jistotu a poznáváš ho (poznávání je vždy to nejzábavnější i u počítačovích her) Euforie z toho, že se miluješ s neznámím člověkej jde ve vztahu taky z velké části nahradit... záleží jen na fantazii. Mnohdy stačí udělat nečekané věci a to partnera/ku vzruší.... . Prostě nesouhlasím s tebou Maudí ...myslim si, že ačkoliv jsem zajíček tak vím mnohdy víc co chci než zkušenější lidé... svých názorů si cenním a moc rád je konfrontuju a poupravuji... bohužél z tvého příspěvku spíš srší jen útok a nulová snaha k diskuzi... .

16 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 31. května 2007 v 15:58 | Reagovat

Dájo... . Je škoda, že si to myslíš, si myslím. Je fakt, že teorie je jednoduší v tomhle případě. Mnohdy je problém s komunikací a hlavně proto, že lidi buť neumí a nebo nechou říci co chcou...co očekávají a prostě si to nevyříkají. Komunikace řeší strašně moc věcí a vážím si těch, kdo ji dokonale ovládají milionkrát se chytnu u toho jak to sám neumím... a jak mi to dělá problém a vím, že toho druhého člověka chci donutit ke komunikaci, ale nevím jak sám to udělat a říct. Prostě problém... lidi se bojí komunikovat ať už proto, že to neumí, neznají, bojí se že ublíží, že se ztrapní že .... .

Myslím si, že praxe vypadá dle toho jak si to lidi vyjasní... a jaký si to udělají.

I v této diskuzi můžeš vidět blok v komunikaci...mezi mnou a Maud...oba se asi snažíme ale oba to nedokážeme...například já jsem udělal chybu, když jsem navrchu kdesi napsal s o tom jak si tovříme názor dle skupiny.. a tak...Maudí si to vyloží jako útok a zasekne se...ostatně bojím se, že už v tom určitý útok a averze je od začátku... prostě já tu taky něco čtu a naštve mě jak se postaví do role soudce... chcu debatu a ona mi to rozsoudí a tváří se, že je výš a její názor je správný a já prostě nejsem zkušený... mě jako názorově samostatného jedince to naštve, protože tam nedala žádná fakta ani vysvětlení jen to tvrdí... . A pokračuje to dál.... . Chyba v komunikaci ...ale co s tím? Já toho moc nedokážu jak můžeš vidět... . A stejně tak je to všude... všude v mezilidských vztazích... a do toho někdo dokonce záměrně debvaty ruší kuli mamonu...

17 dajina dajina | 1. června 2007 v 10:24 | Reagovat

petre, ale to si trošku mimo, ty řešíš komunikaci, ja řeším nevěru a neustálou touhu chlapů po sexu....

18 dajina dajina | 1. června 2007 v 10:26 | Reagovat

ostatne si to tak trochu nastinil v tvem uvodu k diskuzi tak na to reaguji

19 Maud Maud | 1. června 2007 v 10:33 | Reagovat

Já řeším to,že sex je základní lidská potřeba, zejména mužská, je to v genech a s láskou to nemá nic splečného. Mišák a Myška tu citují nějaké učebnice a jsou asi pobláznění láskou...to Vám přeju,ale realita je jiná

20 Maud Maud | 1. června 2007 v 10:41 | Reagovat

Z mé mysli:

Sex= zásévání genů a plození dětí.  

Zamilovanost= cit k nalákání obou ploditelů.    

Láska= společné soužití s tím koho máš rád, výchova, živení rodiny, soulad

Sex= instinktivní vůle plodit děti  spojená s příjemnými prožitky

Sex ve vztahu=zpříjemnení splečného života ke spokojenosti a soužití,citové i fyzické naplnění v jednom

jen Sex= fyzické naplnění bez společného zázemí s partnerkou

Sex je sex, láská je láska a zamilovanost je zamilovanost, společně se propojit můžou,ale jedno bez druhého může v poklidu existovat

21 Dibur_X Dibur_X | E-mail | Web | 1. června 2007 v 13:26 | Reagovat

Maud ja s tímhle souhlasím... . Zkus si to přečíst ještě jednou. A žádne učebnice necituji... . Dájo a ja taky řeším nevěru.... a nejen tu. Mluvím o cestě komunikace, kterou se tomu dá předejít ... buť pochopením nebo poznáním...a příslušným zachováním. Vím, že to tak není jak to říkáš :) jsem chlap.... . Vidíš to prostě zjednodušeně... možná proto, že málo komunikuješ... nebo že prostě víc komunikovat nejde nebo proto, že protějšek záměrně nechce (protože máš u něho třeba pravdu nebo z jného důvodu).... co já vím. V každém pádě nauč se lidi neházet do jednoho pytle pomůže ti to... nebudeš pak přistupovat třeba ke vztahu s předsudkama. Právě předsudky by ti mohly lecos pokazit....

22 Myška Myška | 2. června 2007 v 11:04 | Reagovat

ad "z mé mysli"

sex je (podle většiny autorů) základní životní portřeba, ale jediná, bez které člověk (jako jedinec, ne jako druh) může přežít.

Proto, aby se nezabýval jen jídlem, pitím a spánkem, ale aby se i množil, máme na to mechanismy (specializované kusy mozku a hormony. Aby pak chudák ženská nemusela vychovát děti sama (a aby byla společnost, a tak...) máme další mechanismy, jejichž výsledek se nazývá láska a zamilovanost.

Sex, láska a zamilovanost nejsou na sebe přímo vázány, ale jsou zabezpečovány podobnými a velmi blízkými způsoby, proto se často vyskytují pospolu.

Není to však nutnou podmínkou.

-jo, říkám tím v podstatě totéž.

-ne, nebudu popisovat jednotilvé neurohumorofyziologické procesy.

23 Maud Maud | E-mail | Web | 2. června 2007 v 16:42 | Reagovat

Myška:

a můžeš mě odkázat na nějakou knížku,která se tímto blíže zabívá?

24 Myška Myška | 2. června 2007 v 21:55 | Reagovat

Cokoli, co má v názvu věci jako neurologie, neurofyziologe, neuropsychologie a tak...

Populárně naučného mě nic nenapadá, odborné jsou často zase až moc odb(p)orné.

Já jsem si oblíbila Lidský mozek od Koukolíka.

Podrobná (ale těžko dostuná) jsou skripta od Dubového.

Čtivé je cokoli od Vašiny, ale stejně jako jeho přednášky je to poněkud přehlceno informacemi. Pokud si zvykneš na ten jazyk, je to asi to nejlepší. (Taky není problém si zajít na jeho přednášku a zeptat se ho [s připraveným diktafonem])

25 Alča Alča | 5. června 2007 v 3:23 | Reagovat

A dost dobrá je taky "Geny a osobnost" (Hamer, Copeland).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama